BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jom Borak

Monday, August 18, 2008

Aku Boleh Buat!!!

Pada 17.8.08, iaitu pada hari semalam aku ada menyertai Pertandingan J-Robik Peringkat Daerah di Stadium Tertutup Kluang. Guru pelatih J-Robik (Cikgu Mahaidah) aku suruh datang pada pukul 7.30. Oleh itu, sebelum pertandingan itu, pada malamnya aku terpaksa tidur awal tetapi sebelum itu aku mengemaskan barang-barang untuk dibawa esoknya nanti (pada 17.8.08).

Keesokan harinya, mama mengejutkan aku pada pukul 7.00. Aku terus mengambil tuala dan bergegas ke bilik air untuk mandi. Selepas itu, aku memakai baju sukan yang diberikan oleh cikgu dan seluar jogging. Mama aku memasak cempedak goreng dan air milo untuk sarapan. Emm...sedapnya!!!

Selepas bersarapan, aku terus pergi ke kereta. Mama aku memandu kereta. Beberapa minit kemudian, kami pun sampai di sekolah. Aku berjumpa dengan kawan-kawan aku Atira, Alifah, Alia dan lain-lain lagi. Kami menunggu cikgu Mahaidah. Tidak lama kemudian, cikgu pun datang.

Cikgu mengagihkan murid-murid untuk menaiki kereta yang ada. Aku dan kawan-kawanku menaiki kereta cikgu Rahman. Cikgu menghantar kami ke Stadium Tertutup Kluang itu. Di dalam kereta aku berasa sungguh takut, tetapi aku cuba untuk menenangkan hatiku ini.

Beberapa minit kemudian, kami pun sampai di tempat tersebut. Kami menunggu cikgu Mahaidah dan cikgu-cikgu lain sampai dahulu. Cikgu Rahman pulang dahulu ke rumahnya. Tidak lama kemudian, cikgu pun sampai. Cikgu menyuruh kami masuk dahulu ke dalam dan berkelakuan sopan supaya tidak mengganggu pasukan-pasukan lain. Sewaktu masuk ke dalam aku melihat banyak pasukan sekolah yang ada. Hati aku berasa sungguh berdebar-debar apabila melihat pasukan sekolah-sekolah yang lain. Aku berasa mereka sungguh hebat.

Kami mencari tempat yang sesuai untuk duduk. Aku dan kawanku duduk di tempat yang di atas sekali.

2 comments:

Anonymous said...

bagusnya,blog hang dan sambunglah blog hang itu

ALL THE BEST!!!

Wybie said...

smbglh citer 2